Droomhuis gezocht....en gevonden?

 Volgens mij is dit de titel van een TV programma.

Veel mensen zijn op zoek naar een passende woning. Niet makkelijk in deze tijd van recessie en energie crisis! Ook de woning markt is wispelturig. Maar ja onzekerheden zijn er altijd en onzekerheid is ook van alle tijden! En ja als er dan die kans is op je droomhuis, laat je het dan lopen of juist niet? Je eigen gevoel en (financiële) mogelijkheden zijn daarbij zeker sterk bepalend!

Wat is dan zo'n droomhuis? Ja dat ligt voor iedereen anders. Groot, klein, laagbouw, appartement enz.  Ook waar zo'n huis moet liggen, daar kijkt iedereen ook weer anders naar. Stad, platteland, noord, oost, zuid, west enz. 

Voor sommige mensen ligt hun ideale huis, hun droomhuis aan zee!  In de zomer de drukte aan zee en in de winter juist de rust. Met de duinen op de achtergrond. Dat is dan voor hun "the place to  be"!

Zo hebben wij (mijn vrouw Marijke en ik) ook een droomhuis😅! En dat hebben wij gelukkig nu ook gevonden😇! Wellicht in latere blogs meer daar over😚! Met de bouw moet nog gestart worden, dus het duurt nog wel even voordat we daar intrekken!

Al mijmerend kwam natuurlijk spontaan weer een muziek nummer bij mij op en dat komt van Genesis (ook weer een all time favourite voor mij) en dat heet Home by the Sea. Het keyboard werk van Tony Banks, de gitaar solo's van Michael Rutherford, de drum slagen van Chester Thompson en natuurlijk de prachtige hartverscheurende stem van Phil Collins, maken de sound van deze band. Deze groep heeft sterk gewisseld qua samenstelling. Eerder was Phil Collins de drummer en Peter Gabriel de zanger. Maar in de samenstelling hierboven aangegeven, vond ik de groep op zijn best! Jammer dat het met de gezondheid van Phil wat minder gaat en het privé even wat moeilijk is geweest voor hem. Hij geniet nu vooral van zijn kinderen en kleinkinderen en doet aan golfen en zeilen, 

Genesis Home By The Sea - YouTube

Phil Collins zingt in dit nummer "sit down and re - live your live" , nou doe dat gewoon, geniet van dit mooie nummer en van het leuke filmpje en droom van jouw (droom) huis! En Oh ja, zet hem lekker hard, dat mag wel voor een keer😏!

Mind you! There is also a second part of this number that is called "home by the sea part two" I seriously can recommend this one to you all! Just take it and listen to the whole song!

Volgende week maandag is het 2e kerstdag, dan ga ik jullie niet "lastig"vallen hoor😜! Wanneer dan wel weer Ruud?  Nou bij leven en welzijn, zoals ze dat zo mooi zeggen, op 2 januari van weer een nieuw jaar! Zet hem in je agenda😇!

Ik wens iedereen alvast fijne kerstdagen!












Reacties

  1. Leuke blog weer! Ik ken Genesis wel, maar dit nummer niet. Wel mooi en passend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk, dat is een lekker nummer. En inderdaad goed ‘hard’. Ik dacht bij de titel eerder aan Madness of René Froger, maar dit is nog wel beter. Goede feestdagen en alvast de beste wensen voor 2023!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie blog en ook de muziek past hier mooi bij. Gefeliciteerd met jullie droomhuis! Ik wens je fijne kerstdagen en de beste wensen voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aan de zee zal jullie nieuwe huisje niet liggen, maar daarover dromen kan nooit kwaad toch! Nog even geduld...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Generis, altijd goed. Dit nummer voor mij niet zo bekend. Mooie Kerstdagen en geniet van de voorpret van het nieuwe huis.👍🎄🏡🏠RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke blog met de huizen die bij je persoonlijke keuzes passen! Het is van de personen afhankelijk die hun ideale stek zoeken en soms vinden. De muziek van Phil is niet zo mijn ding. Maar ook hierin persoonlijker smaak en keuzes!
    RvS

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer een aparte blog en goed nummer! Fijne feestdagen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een blog weer iedere week een goed verhaal,droomhuis wie droomt er niet van.
    Heerlijk nummer passend bij de blog.
    WdK



    BeantwoordenVerwijderen
  9. Moet zijn Genesis. Soms is mijn tel. s.......eigenwijs. Zoals in dit geval. 🙉🙈🙊

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker nummer hoor van Genesis! En wat leuk gevonden weer bij je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Iedereen heeft dromen helaas zijn niet alle huizen financieel haalbaar gefeliciteerd met jullie huis ken het nummer niet van genisis maar klinkt goed

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Helemaal beluisterd.
    Heerlijke muziek en...
    Home is where the heart is!😎

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!