Hoe zou het daar zijn?

 Waar?

Nou in het diepe water van zeeën en oceanen.

Onlangs zag ik een documentaire over de zeebodem en wat daar niet allemaal gaande is. Er werd gekeken met een "biologisch"oog, dus naar hoe levende wezens, maar ook planten enz. daar vertoeven. Met name ging het over de bedreigingen van het steeds voller raken van de zeebodem! Het biologisch evenwicht wordt steeds meer verstoord door allerlei zaken die er vroeger minder waren, maar nu noodgedwongen steeds meer daar worden neergelegd!

Dat heeft vooral te maken met onze steeds meer toenemende consumptie maatschappij. Daarbij gaat het vooral ook over zaken als afval, toevoer energie, telecommunicatie enz. Maar ook de toename van de wereld bevolking zorgt voor steeds grotere afval stromen en energie netwerken.

Wat ligt er niet aan scheepswrakken (al of niet vervuild), leidingen, energie kabels, telecommunicatie verbindingen enz. Maar ook bijvoorbeeld opslag van CO2, straks steeds meer stikstof, daarvoor zijn de zee en de oceaan steeds meer het "afval putje"!  Het wordt daar erg druk! Is het niet apart dat walvissen en orka's steeds vaker gedesoriënteerd raken en de zwemkoers kwijt zijn, zodat ze vaak op of dichtbij het strand liggen? 

Klopt, maar heb jij dan een andere of betere oplossing Ruud?😐 Hmm, nee op dit moment ook niet. Het enige wat ik kan doen en ook doe is om m.b.t. tot afval te proberen om op mijn manier zoveel als mogelijk te recyclen!

Maar ja, ook ik maak gebruik van telecommunicatie bijvoorbeeld en wil graag snel internet enz. al was het alleen maar dat het maken van deze blogs en het versturen daarvan een eeuwigheid zou duren😙. Maar mogelijk komt er toch nog eens een goede oplossing, de mensen zijn inventief en kan er daardoor een goede balans ontstaan tussen ecologie en economie!

Denkend over en kijkend naar deze problematiek komt er natuurlijk weer wat bij mij boven drijven als het gaat om een muzikaal nummer!😚

Dat is Life in dark water en komt van Al Stewart, om precies te zijn, van zijn album Time Passages. Al Stewart is vooral bekend van zijn fameuze album The year of the cat! Een masterpiece zoals ze dat noemen. Neem even de tijd om naar dit mooie nummer te luisteren!

Al Stewart - Life In Dark Water - YouTube




Reacties

  1. Vrieskou of niet, een blog blijft niet uit. Dit nummer nog niet eerder geluisterd, wel ‘The Year of the cat’. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een top keuze weer, ben liefhebber van deze muziek! En mooie blog tekst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zanger en.nummer mij onbekend, even wennen. Leuke interessante blog. I.d.d. vervuilen de oceanen en zeeën in rap tempo. Plastic troep,plastic soep 🙉🙈🙊R R-49

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig voor mij onbekend nummer en clip.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja wat een rommel onder water! Goed beschreven en ook weer een goed passend nummer er bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja wat een rommel onder water, nummer kende ik niet past weer prachtig bij het verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben al jaren fan van Al Steward de LP year of the cat vaak geluisterd Dit is ook een geweldig nummer eens met je tekst Te veel plastic in de zee

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi nummer. Helaas neemt de vervuiling steeds meer toe. Overal!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja grote zorgen om onze planeet!!! Passend nummer. beetje deprimerend, maar dat is het onderwerp ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi nummer met dat schitterende specifieke Al Stewart stem- en gitaar geluid.
    En ik heb er inderdaad weer even de tijd voor genomen. Dat doe ik altijd, want van het ene nummer komt het andere, daarom duurt het soms even voordat ik je blog lees. Het leuke is dat je dan ook alle reacties leest, maar ik vraag mij af of iemand mijn reactie dan wel leest?🤔
    MAU

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!