Hoe kijk jij er naar?

 .....naar de toekomst, bedoel ik dan😏!

De laatste tijd heb ik toevallig veel kleine kinderen gezien, soms ook op foto's en filmpjes van familie. Wat is whats app dan toch een mooie uitvinding! Het is prachtig om te zien hoe jonge kinderen de wereld om hen heen ontdekken! Dat gebeurd al spelenderwijs. Het is nog veel te vroeg om te zeggen dat deze kinderen al een visie hebben op het leven, ik spreek over kinderen in de leeftijd van net geboren tot zo'n 6 jaar. Maar met name in de leeftijden van 3-5 jaar zie je vaak wel al bepaalde belangstellingen. Dat kan zijn voor speelgoed, gebeurtenissen om hen heen, bepaalde voorwerpen enz.  Leuk om te zien hoe alert die kinderen kunnen zijn. Wat jij nog niet gezien hebt, of jou nog niet was opgevallen, dat hebben zij al in de gaten! En soms gaat dat over details hoor!

Een kind van die leeftijd met visie? Nee dat kan nog niet natuurlijk! En wees blij dat ze wat dat betreft ook niets moeten. Laten ze zich zelf gewoon lekker ontwikkelen en gewoon later die visie vormen😐!

Maar kijkend naar al dat "jonge spul" moest ik er wel aan denken een kind met visie. Waarom dan, ach het zal wel die afwijking zijn die ik heb😏! En zeker ook dat ik dan er ook altijd een muziek nummer aan moet koppelen aan datgene wat ik zie of hoor of meemaak! Maar ja dat was en is ook de opzet geweest tot het maken van deze blogs De Keuze van Ruud😅!

Zo ook weer hier. Een kind met visie. Mijn eerste ingeving daarbij is een prachtig nummer dat de legendarische groep Supertramp ooit maakte in 1979. Het kwam van hun album Breakfast in America. Naast dit album zijn al even beroemd de albums Crime of the Century en Crisis what Crisis. Het nummer heet Child of Vision. Ja grappig en toevallig he? Maar de titel is hier figuurlijk bedoelt. De song gaat over de presidenten van Amerika, die volgens Roger te veel intern gericht zijn en niet tot een duidelijke visie komen! Recentelijk hekelde hij in dat opzicht nog Donald Trump. America first is het credo! Ze zouden volgens hem geen visie hebben, of de visie van een jong kind! Een zin uit het nummer is veelzeggend "you're busy going nowhere". En dat er nu ook nog hommeles is met achter gehouden geheime documenten...... hmmm bedenkelijk!

De leider van de groep was Roger Hodgson, de toetsenist en componist van de meeste songs. de prachtige stem is van Rick Davies. Een wereld formatie met ook wereldwijd grote successen!

Bij dit nummer kan ik niet stil zitten, zeker niet als Roger gaat spelen en een solo doet! En dan de begeleidende muziek op de achtergrond met aan het einde nog een hartverscheurende saxofoon!. Kan jij dat wel, dat stil zitten?

Afijn, laat het me weten!

Child Of Vision (2010 Remastered) - Bing video








Reacties

  1. Even wennen. I.d.d hebben de (meeste ) kinderen tegenwoordig meer kansen en mogelijkheden. De kinderen van nu zijn de leraren voor latee. RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Supertramp gaaf! Wat een mooi nummer en wat een goede blog zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk, dit nummer ken ik! Heerlijk nummer van een hele goede band. En ja, het kleine grut is ook heel erg leuk, wij genieten elke dag. We willen best meer foto’s sturen op de app, maar het moet niet overheersen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Muziek van deze band daar had ik ook één cassettebandje van😅
    De achtergrond van het filmpje heeft wel wat van Dubai en daar maar ook hier is het volop genieten van kinderen met of nog geen visie🥰 Fijne dag. Gezien mijn tekst geen initialen nodig denk ik😂🙋🏼‍♀️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie blog, het nummer van Supertram sluit hier mooi bij aan.
    WdK

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een goed verhaal in je blog en de Keuze voor Supertramp, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supertramp is een geweldige band en alle nummers zijn mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk plaatje heb je uitgekozen. Dan die blog met de muziek. Weer een goede keuze van Ruud!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kids are the future!
    Grootse muziek! Weer even een uurtje Supertramp luisteren...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je weet altijd weer passende nummers te vinden Ruud! Ik kende het verhaal achter dit nummer nog niet, leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!