Vogelvrij (verklaard)....

 Wat bedoel je? Heb je er een gevangenis straf opzitten, of ben je uiteindelijk toch niet veroordeelt?

Ha ha, nee hoor niets van dit alles!

Het gaat meer over een gevoel dat wel eens in mij opkomt, als ik naar boven kijk, de lucht. En dat doe ik regelmatig! Ik kijk natuurlijk wel ook gewoon naar beneden anders loop ik in zeven sloten tegelijk😊. Als je echt van de lucht wilt genieten in al zijn schoonheid, sta dan even stil of ga even zitten (bijvoorbeeld op dat "mijmer" bankje waarover ik tig blogs geleden wel eens sprak)😐.

De lucht is boeiend vanwege zijn gedaantes, zijn kleuren en zijn ruimte gevoel. Maar zeker ook van de bewegingen die je in die luchten ziet. Dat kunnen vliegtuigen zijn of andere vliegende voorwerpen, groot of klein, maar zeker ook mooie vogels! Waar komen ze vandaan en waar gaan ze naar toe, vraag je je af (althans ik 😉). 

Zo daar boven in de lucht geeft mij dat gevoel van vogelvrij zijn. Niet zo zeer als je in een vliegtuig zit, maar meer als je die vogel zou kunnen zijn! Effe weg van die drukke aarde, maar wel er zicht op houden. Geen last van files, parkeren of wat dan ook, gewoon lekker uitslaan die vleugels en zelf bepalen waar je naar toe gaat en wanneer. Dat kan ook met "collega" vogels in een soort van trekvlucht. De ganzenvlucht in de bekende V vorm is daar een mooi voorbeeld van.

Het gevoel van vogelvrij zijn, roept uiteraard bij mij weer een muzikaal nummer op. We gaan even terug naar 1984 toen de Everley Brothers hun laatste hitsingle uit brachten. Het heet, ja hoe kan het ook anders On the wings of a nightingale. Het nummer is geschreven door Paul McCartney, die het bedoelde als een soort van ode aan het duo Don en Phil! Het duo dat zoveel mensen plezier bracht met hun prachtige liedjes! Dit is er een van! 

Everly Brothers - On The Wings Of A Nightingale - Bing video












Reacties

  1. Ik heb met plezier je blog gelezen en je hebt weer een toepasselijk nummer bij de blog uitgekozen. Wat lijkt mij heerlijk om zo vogelvrij in de lucht te zweven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk blog, mooi (honingzoet) nummer. I.d.d. vogels zijn boeiend om te zien van.de kleinste kolibrie tot de grootste (niet vliegende) struisvogel. En dan de trekvogels zonder tom-tom maar met de beste navigatie Ja zo vrij als een vogel.🐦🦚🕊🦅🦩🦜

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi nummer, leuk geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goeie blog Ruud! Leuk dat jij ook zo graag naar de lucht en en alles wat er beweegt kijkt. Pas heb ik nog een leuk artikel over de trek van de ganzen gelezen. Ganzen zijn tijdens de trek heel zorgzaam voor elkaar. Gezellig en bekend nummer heb je er weer bij gezocht! Groetjes en fijne dag! RvS

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Luchten zijn zeker mooi! Ik kijk er nu naar uit dat de zon komt! Leuke blog en leuke muziek! WdK

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi nummer! Ik kijk ook graag omhoog en de vogeltjes hoor je steeds vaker nu het voorjaar nadert!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker deuntje!
    Maar Ruud, wat voor 'andere vliegende voorwerpen' zijn er in de Numansdorp de luchten?🤔😂

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!