In beweging, veranderen, snel, sneller....

 .... is het kenmerk van ons dagelijkse leven en onze maatschappij! En veelal moet je (prive) gewoon mee, je hebt geen keuze! Soms is veranderen en snel gewoon goed, soms is die gejaagdheid niet zo goed en leidt het soms ook tot niets! Beter is om effe na te denken over de gevolgen. Maar goed, soms moet je in de bekende fractie van een seconde beslissen. Het is van deze tijd, ik pas me daar uiteraard in aan. Maar soms even iets op die rem trappen zou prettig zijn. Maar dat blijft lastig, je moet vaak alle (en veel) ballen in de lucht houden. Het lukt dan niet om keuzes te maken, van dat doe ik wel of niet en dat doe ik nu of later. Soms kan iets ook gewoon ook later en vloeit er dan geen bloed uit, zoals ze dat zo mooi zeggen. Maar oké, soms is het gewoon de aard van het beestje. Ik betrap me er zelf ook vaak op dat de dingen gelijk moeten gebeuren. Ik leg me zelf die druk op. Wat echt direct moet gebeuren dat kan ik wel goed onderscheiden van dat andere, maar als ik dan toch bezig ben.... ja dan dat andere ook maar gelijk doen!

Gejaagdheid ontstaat ook vaak doordat je de dingen wat op zijn beloop laat, of op het laatste moment wilt doen. Dan is het eigenlijk geen kwestie meer van willen, maar moeten, want de tijd dringt immers. Daar kan je dus zelf wel iets aan doen, plannen, of op eerder tijdstip al vast iets voorbereiden. Zelf ben ik niet zo van alles op het laatste moment doen, dat maakt me juist onrustig. Maar als ik moet "heksen" dan doe ik dat, maar liever niet, ben ik liever "in control" 😏!

In het nummer Faster van de groep Within Temptation word dit bezongen. En hoe! De zang is van een vrouw, die in een eerdere blog met als titel "ode aan de vrouw" even naar voren kwam. Het nummer is hard en echte rock en de opbouw geeft ook die gejaagdheid goed aan. De vrouw/zangeres is degene die mede ook het succes van de band bepaalt. En ze heet Sharon den Adel. Wat ik er van begrepen heb, na een interview, is dit een vrouw die als pop zangeres een druk leven heeft, maar thuis ook de boel "under control" heeft.Het nummer is mooi (vind ik) en de vrouw zelf ook (vind ik😇). Zo worden oren en ogen goed verwend (vind ik).

Hoe dan ook, doe de dingen die je moet doen (op tijd), maar overdrijf niet! Ik ga nu wel snel even iets anders doen😙, maar ook weer niet overhaast😙

Within Temptation - Faster (The Unforgiving) HD (OFICIAL ORIGINAL) - Bing video









Reacties

  1. Ging geen lichtje branden. Naam wel gehoord maar verder niets bekends. Wat je schreef is waar en dat weer ik maar al te.goed. Snel, sneller, snelst. Betrap ik mijzelf ook vaak op . Terwijl rust(ig) zoveel goeds oplevert. Opzij, opzij, opzij.we hebben ongelofelijke haast. Mooie dag.🙏🏃‍♀️💥☘🏃‍♂️RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dit is fijne muziek. Ze hebben laatst nog een concert gegeven wat erg goed scheen te zijn. Rustig aan, haast je niet, geniet!
    Mooi nummer en mooi blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aparte muziek dat lekker klinkt en ook past bij wat je schrijft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Onbekend maar een mooi nummer! En ‘haasten’ staat ver van mij af😉 Fijne dag. IBT

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ken de groep en het nummer niet Lekker stevige muziek
    Uitstel gedrag en daarna moeten heksen komt veel voor Ben er mee eens geniet van onthaasten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Uit Waddinxveen nog al liefst. Lekker meezingnummer.
    Ik ben zelf nogal wat traag aangelegd, en haast is iets waar ik helemaal niet van hou, 😊.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie blog en goed nummer! Klinkt " lekker " gejaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb me vernomen om minder haastig door het leven te gaan. Het valt niet altijd mee. De wereld om je heen is zo gejaagd!! Mooi blog en een mooi nummer.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!