Lekker een roesje….?

 ….Ja toch?

Sommige mensen vinden dat prettig om in zo’n tijdelijke vorm van “sufheid” te verkeren. Bijvoorbeeld bij een lichte medische ingreep als een prik of bij het boren door de tandarts. Dat kan een geheel roesje zijn, of een plaatselijke verdoving.

Bij een wat zwaardere medische ingreep, is het wel prettig als je geheel verdoofd bent, dus onder narcose wordt geholpen! Nog even los van de pijn, zie je liever niet (denk ik) wat ze met je lichaam doen, of wat ze er uit halen.

Wat wil je ons duidelijk maken Ruud, of waar wil je naar toe?

De laatste tijd is het weer raak met de smokkel van drugs! Met name in de havens van Rotterdam en Antwerpen hebben ze er veel (over) last van! Het is veel in het nieuws en het vraagt nog meer van de Belgen en van ons om samen te werken in de bestrijding van deze overlast. De smokkelaars worden steeds creatiever om deze “ rotzooi” aan land te brengen en in de handel. Ze lopen zelf weinig risico, ze laten anderen het vuile werk doen en vertoeven zelf op mooie oorden in de wereld, genietend van het grote geld! Dat geld dat vaak via witwas praktijken legaal word gemaakt.

Aan dat laatste moest ik even denken. Bij het kopen van ons nieuwe huis wordt je helemaal door gezaagd over hoe je aan eigen geld bent gekomen, om een deel van de aankoop te bekostigen. Is nog best wel wat moeite om dat uit te zoeken en als bewijslast aan te reiken aan de notaris. Let wel, niet dat ik iets te verbergen heb hoor! Maar je denkt dan al snel van “ als je iets aan het grote witwassen wilt doen” dan moet je helemaal niet bij mij zijn! Maar goed, het is nu eenmaal wet en zelfs ik moet me daar aan houden!

Maar nog even terug naar die drugs en dan met name naar degene die het gebruiken. Ik kan onder ede verklaren dat ik dit nooit heb gedaan, hoewel het in mijn jeugd ook makkelijk te verkrijgen was. Maar met name zij die het moeilijk hebben in het leven zijn vaak de zwakkeren en zien gebruik van deze soft en hard drugs als het enige middel om hun ellende te ontvluchten! Ze laten zich voor de grote jongens vaak gebruiken als ezel of als uithaler, zoals dat heet.

She likes weeds (They're easy to blow zingen ze dan) van de Delftse formatie Tee Set, met zanger Peter Tetteroo uit 1970, was een hit destijds. Weeds of Wiet was de populaire naam voor marihuana. Feitelijk staat deze Engelse naam voor onkruid verdelgers.

Tee-Set - She Likes Weeds | Top 40




Volgende week maar weer iets anders doen😏!

Reacties

  1. Leuk nummer. Laat ik nu altijd gedacht hebben dat ze zongen "she likes sweets"🍭🍬 In mijn jeugd begin '60 was het heel hip om (soft)drugs te gebruiken. Er was in Rotterdam een bar "Miramar" waar drugs volop werden gebruikt. Ik heb dat gelukkig nooit gedaan. Heb in mijn naaste omgeving wel de gevolgen gezien. Mooie dag. ☘👍💥 RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een actueel onderwerp weer en wat een mooie keuze er weer bij. Hoe verzin je het elke keer weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vrolijk nummertje, van lang geleden. Leuk geschreven zo, jullie nieuwe huis is dus geen witwaspraktijk?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan me het nummer nog goed herinneren. Was toen ca 10 jaar en had het gekocht om heel vaak te draaien op de pick-up. Maar gelukkig nooit geen behoefte aan drugs gehad. Groet, Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  5. # Bij de tandarts laat ik mij lekker verdoven.😁
    # Muziek die prima in het gehoor ligt en om mee te zingen.
    # Peter Tetteroo is trouwens niet oud geworden, las ik
    # Marihuana wordt in steeds meer landen als medicijn gebruikt, nou ja pijnstiller.
    # En misschien zou de drugsmaffia verdwijnen als de drugs onder staatscontrole zou komen, net als metadona. Wie weet.
    # Spanje en Nederland zijn trouwens goede maatjes in de drugswereld.
    # Afijn, er komt weer heel wat los met deze column, Ruud!
    ¡Saludos!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Compliance wordt steeds meer een noodzaak om de onderwereld van de bovenwereld te scheiden Ken het nummer van vroeger en klinkt nog steeds goed

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi nummer. Vroeger vaak gezongen, maar ik heb het nooit gebruikt. Ik zag wel mensen om me heen die dat spul gebruikte.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker vlot nummer! En maandag een echte carnavalskraker??

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!