Terug naar je eigen land.....

 Nou dat klinkt niet erg gastvrij Ruud!

Als je het zo zegt, dan begrijp ik dat dit zo over komt. Maar er staat geen uitroep teken achter, dus je moet het niet lezen als een opdracht. En er staat ook geen gebiedend vingertje bij. Of mensen uit een ander land, wel of niet, hier binnen moeten komen, is een gevoelige discussie en daar komen ze zelfs in de politiek niet uit! Iedereen heeft daar een mening over, zo ook ik. Deze blog is niet het platform om die discussie aan te gaan, vind ik. Je moet ook heel erg oppassen, want als ook maar 1 iemand in dit land van 17 miljoen mensen (mind you! 17 miljoen he!), zich aangesproken voelt, dan wordt je lastig gevallen en dan moet je je hele (kinder) boek herschrijven😒! In mijn geval zou dat wellicht kunnen betekenen het herschrijven van deze blog, maar dat is wel wat minder werk dan een boek😉. Maar als laatste dan nog even dit, ik ben niet expliciet voor zomaar binnenhalen, ik ben ook niet expliciet tegen. Ik vind dat je goed moet kijken naar achtergronden waarom iemand hier naar toe komt en wat de kansen hier voor zo iemand zijn (werk, huis enz.).

Maar eigenlijk bedoel ik met deze titel van de blog iets anders. Ik kijk naar mensen die eerder hier naar toe zijn gevlucht om reden, maar nu graag weer terug willen naar hun geboorte land, om het weder op te bouwen! Mensen die hun roots niet zijn vergeten en nog steeds een vaderland gevoel hebben! En mensen ook die gewoon in hun geboorte land willen sterven. Mensen die daar hun laatste rustplaats vinden. De Amerikanen noemen dat The Last Resort. Dat kan ook weer van alles zijn, een plaats waar je lichaam is heen gegaan b.v. een crematorium, een graf of anderszins.

Bij dit alles gingen mijn gedachten weer op de vrije loop en het duurde slechts 2 seconden, tot ik een passend nummer had gevonden. Je weet het, dat is de essentie van de Keuze van Ruud😇. En ik heb dat nummer hierboven al even genoemd, jawel, The Last Resort van The Eagles. Het komt van hun evergreen album Hotel California en werd, zoals vele songs, geschreven door het duo Glen Frey en Don Henley. 

Dit nummer gaat over de vernietiging van het voorland van de Verenigde Staten. Immigranten trokken het land binnen en gebieden die als paradijs bekend stonden, werden door de mens vernietigd. Alle cultuur verdween. 

Een triest nummer dus, maar tekstueel en muzikaal gezien prachtig, vind ik dan natuurlijk! En jullie?

Voor mij ook nog triest, want laat nu een coverband van The Eagles in april optreden in het gezellige theater in mijn nieuwe woonplaats en....laat dit optreden nu al heel lang uitverkocht zijn😞!


The Last Resort (2013 Remaster) - Bing video




Reacties

  1. Prachtig nummer. Helaas maar al te waar. Voor mij mag iedereen hier komen als ze herkenbaar zijn en onze taal beheersen. Wanneer iemand zich niet aan de regels houdt dan minder tolerant. In de jaren 60/70 gingen ook veel Nederlanders hun "geluk"-zoeken in Canada, Australië, Nw. Zealand en Amerika. Mooie dag. ☘👍RR-49.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige blog weer en goed nummer er weer bij! En ja, het blijft een lastig onderwerp.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi nummer Ruud. Jmb🙋🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige blog en wat je schrijft is maar al te waar. Mooi nummer! WdK

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is idd beter om over dit onderwerp je reactie niet te geven via een blog. Lastig blijft het onderwerp wel. Muziek keuze past goed bij je thema! Jammer dat je te laat bent voor de concert kaartjes! RvS

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige blog Ruud! Ik geniet hier in Egypte met 30 graden. Met dit prachtige nummer er bij kan de dag niet meer stuk! TdK

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig nummer. Past mooi bij je blog. Ja, het blijft een discussie punt. Ik laat dit maar over aan het kabinet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend nummer, zoals de hele LP trouwens. Ook weer heerlijk om luidkeels mee te zingen!
    En ach, wat zal ik zeggen over mijn 'eigen' land na meer dan 30 jaar in een 'ander' land te wonen...is dit nu mijn eigen land geworden?
    Home is where the heart is!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal eens met wat je schrijft in je blog! En wat heb je weer een prachtig nummer uitgekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi nummer! Heb het nu opstaan en Bart is mee aan het genieten :) Een van zijn favoriete nummers zegt hij!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!