Recht uit het hart...

 ....Recht uit het hart is de titel van een nummer van Splitsing. En het is ook gelijk de keuze van Ruud voor deze week.

Zo Ruud waarom val je met deze keuze direct binnen? Normaal doe je dat aan het eind van je blog.

Dit sprak ik uit naar de buurvrouw, ook nog eens met mijn hand op het hart! Ik wilde er mee aan geven, dat wat ik had gedaan, met alle goede bedoelingen was geweest!

Nou je maakt het wel spannend zeg!

Nou zo erg was het ook weer niet hoor😏! Ik zet voor de buurvrouw wel eens de afvalbak binnen als de vuilnisman is geweest. Gewoon spontane actie, ik moet toch ook mijn eigen bak naar achteren brengen. Ik weet waar de bak van de buurvrouw hoort te staan. Doe het ook als ze met vakantie zijn. Maar nu waren ze gewoon thuis en ook dan doe ik dat wel eens👍. Ik had ze 's morgens niet de bak buiten zien zetten, maar goed dat kan ze later gedaan hebben.

Nu wil het feit dat ze bij ons in de straat bezig waren met het aanleggen van glasvezel kabel, waarvoor de straat deels open moest. Dat was ook op de dag dat de vuilnisman kwam. Na een wandeling 's middags kwam ik terug, de vuilnisman was geweest en ik zag mijn bak staan en die van de buurvrouw (dacht ik). Dus weer die spontane Ruud zette ook de bak van de buurvrouw bij haar achter. Wat ik toen niet zag, is dat daar gewoon haar eigen grote afvalbak stond. En deze, net als die van ons was een kleine bak.

Later kwam er een getypt briefje in de bus van een man een paar nummers verderop in de straat. Hij was zijn container kwijt en vroeg of iemand iets had gezien. Ik dacht nog dat de werklui van de kabel aanleg mogelijk de afvalbak hadden verplaatst omdat ze er bij moesten.

Maar je raad het al, de vlijtige Ruud, had de container aan de buurvrouw gegeven😙! Die wist verder nog van niets. Ze had geen bak buiten gezet, dus sloeg ook geen acht op dat briefje. Toen ze 's avonds even weg ging met de fiets, zag ze bij haar "in het hok" twee afvalbakken staan. En jawel hoor daar stond er een bij die niet van haar was, maar behoorde bij het huis van het briefje! Zij besloot netjes de bak daar terug te brengen en heel toevallig zag ik dat. 

Goh dacht ik gelijk wat lullig (excusez moi) ! De buurvrouw kwam terug en ik sprak even met haar. Sorry hoor zei ik, maar ze lachte en zei joh geeft toch niet, je kan je toch vergissen. En ik vind het al mooi dat je dit altijd voor ons doet! Maar goed toen zei ik nog lachend, maar toch sorry en weet dat het oprecht uit een goed hart komt!😅, met ook nog mijn hand op mijn hart! En zij kent Ruud natuurlijk en het was onnodig om die oprechte bedoeling uit te spreken. Ik heb wel even gezegd tegen de man verderop dat het jouw schuld is, met een big smile zei ze dat.

Over en uit dus, dit toch wel komische verhaal! Helemaal klaar was ik nog niet en ben nog even naar de buurman verderop gegaan. Met ook weer lachen over en weer, zei ik dat ik de veroorzaker was van het mysterie van de verdwenen afvalbak😉. Maar hij zei lachend, "ik ga ook niet vrij uit hoor, want ik had deze keer mijn afvalbak bij jullie aan de straat gezet, omdat de mensen van de kabel voor mijn deur bezig waren en ik wilde wel zeker weten dat de vuilnisman de bak niet zou vergeten"!

Nou het heeft in ieder geval geleid tot een mooi contact in de straat en tot een mooi nummer van deze Nederlandse groep uit Groningen!

En nog wat geleerd Ruud? Nou ja als ik nu al de afvalbakken ga afleveren bij de verkeerde huizen, ja dan kan ik maar beter zelf gaan verhuizen😊!


Splitsing - Recht Uit Het Hart • TopPop - YouTube


Reacties

  1. Nou precies, uit goede wil een foutje maken, dat kan altijd gebeuren. Gelukkig alles weer goed gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog. Ik heb in Nieuwerkerk ook wel eens de verkeerde bak schoongemaakt. ( die echt vies was) tot grote hilariteit van de buren. Ook leuk contact met de buren trouwens. 🗑🗑🗑RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat komt zeker recht uit je hart! Ach een foutje is toch menselijk! En ook weer leuk contact met de buren! Je muziek nummer past weer mooi bij je verhaal. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig einde en maar al te waar. Als de buren maar niet denken dat jullie daarom gaan verhuizen 😁.
    En de Nederlandse pop blijft top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig eind goed al goed! Gelukkig had je de bakken nog niet schoongemaakt! Wel weer een leuk en gezellig contact en praatje met de buren! RvS

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo zie je maar een goede daad doen is het contact met de buurman verbeteren Ken de groep en het nummer niet Ben er niet weg van beetje traag


    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha hier had laatst ook iemand een verkeerde container meegenomen en die was dus zoek. Maar ik had er niets mee te maken. Hand op mijn hart!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 🚮🚶🏻‍♂️😂 grappig verhaal! IBT

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!