Rij jij of rij ik?

 Dit is een vraag die bij ons afgelopen jaar niet is gesteld. Was ook niet nodig, want Marijke reed altijd! Dat had te maken met het feit dat ik om redenen van gezondheid (waarover ik verder maar niet zal uitweiden omdat ik het graag achter me wil laten), een jaar lang niet heb mogen autorijden!

We hadden net een nieuwe auto gekocht, waarin ik tot vandaag nog niet heb mogen rijden! Althans niet als chauffeur😚😚.  Wel als bijrijder natuurlijk en dat hebben we ook steeds zo gedaan! Ik had er op momenten zeker wel moeite mee! Niet omdat Marijke niet goed reed, maar je voelt je een beetje nutteloos. Toch had ik wel degelijk een taak hoor! Ik zorgde voor de muziek en voor de temperatuur in de auto en ik was ook nog voor Marijke een welkome aanvulling op de navigatie van onze auto😀. Want hoewel onze navigatie en het dashboard meer dan compleet waren, wilde Marijke (om het zeker te weten) toch nog wel eens vragen of we nu links of rechts af moesten! Of dat we nu richting Breda of Roosendaal moesten om onze uiteindelijke bestemming te bereiken. En dat terwijl we de route niet voor de eerste keer reden.

Maar ik vond dat niet erg, juist leuk, want ik had een taak. En als verassing zorgde ik nog wel eens voor een leuke omweg om het reisdoel te bereiken. Ook als de navigatie aan stond en de gezellige Belgisch klinkende mevrouw keurig netjes de route uit sprak, was er voor Marijke nog wel eens die absolute zekerheid om goed te rijden nodig en dat was “ gewoon vragen aan Ruud”!

Het zijn van bijrijder had ook zo zijn voordelen. Je kunt wat beter om je heen kijken en naar achter, wat niet aan te raden is, als je achter het stuur zit, tenzij je stil staat. Zo zag ik onlangs die reiger, hoog in die boom op een brede tak. Daar waar reigers normaal langs de waterkant staan of op het land. Het ging in een flits aan ons voorbij, maar ik zag het.

Afijn, we schrijven nu maandag 1 mei en op het moment van publicatie van deze blog en deze keuze van Ruud, zitten we in het ziekenhuis voor een gesprek met de neuroloog. Hij moet ons het mooie nieuws brengen, dat er medisch gezien geen belemmering is om te rijden.

Het jaar is om, de nieuwe auto wacht op mij. Het is een hybride automaat. Daarin heb ik nog nooit gereden, dus kalm aan en effe wennen. En weten dat je die linkervoet niet meer hoeft te gebruiken en daarmee niet naar een koppeling hoeft te zoeken. Maar er zit een ervaren chauffeuse naast mij.

Wat heerlijk om nu ook op die Drivers Seat plaats te kunnen nemen! Dat is ook het nummer waar ik direct aan moest denken. Het komt van Sniff ‘n Tears. Maar vreemd genoeg gaat het nummer niet over die stoel van de bestuurder. Het gaat over het einde van een relatie. Nou dat is hier niet het geval, het is eigenlijk het begin van een nieuwe relatie! Met onze auto dan wel te verstaan!

Vanaf morgen bij ons dus wel de vraag “ Rij jij of rij ik” ?


NB deze foto is niet Ruud zelf, dit voor de eventuele twijfelaars😅😇!

Sniff 'n' The Tears - "Driver's Seat" (Official Video) - Bing video

Reacties

  1. Leuk nummer. Wat jr schreef over navigatie komt mij ook bekend voor. Vóór de TomTom was dit ook een heikel punt in de auto. Jan de chauffeur ik de navigator. Ook wel eens extra ons gereden. Altijd ons doel bereikt zonder al te grote misverstanden. Wens je een.goed/positief gesprek en hoop dat je snel weer zelf meesturen. RR-49🙏☘🚘

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ons= km's meesturen =kunt sturen. RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijna gelukt om eens de eerste te zijn met reageren😊, maar een tweede plaats is ook niet slecht!
    Het is vandaag 1 mei, dus NIET werken, daarom. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nog niet naar het nummer geluisterd heb,😁.
    Het is wel leuk dat de enige Nederlandse vraag die hier gesteld wordt (en begrepen) is 'Rij jij of rij ik'. Ik moet zeggen dat ik beide posities leuk vind. Dus Ruud, ik zou zeggen, wissel af en ontdek nog meer reigers🤗.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi nummer! Op naar veel veilige kilometers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk verhaal!! Fijn dat je eindelijk weer mag gaan rijden. Dat wordt goed met elkaar afstemmen wie er gaat rijden. Dat zal geen probleem zijn. De een heen en de ander terug😊
    Ik wens je veel veilige reiskilometers samen met Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lang naar uitgekeken hè… maar beloond met een goed gesprek👍
    Succes op de weg in de nieuwe auto🚙🌳🦢🚦 IBT

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eerst maar voorzichtig in de omgeving proberen rustige landweggetjes maar dan straks op de autobahn (kraftwerk)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha toepasselijk nummer. Veel rijplezier (ene laat Marijke ook af en toe nog eens rijden he haha)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!