He doe effe voorzichtig joh....!

 ... met mijn mooie spulletjes of met wat dan ook😐! Dat kan van alles zijn natuurlijk. Maar in ieder geval is dit een duidelijke oproep, noodkreet wellicht, om effe rustig aan te doen!  Het hoeft niet kapot is de boodschap! Doe voorzichtig, maar doe ook normaal is eigenlijk wat je zegt.

Als je dit op een bepaalde manier zegt, dan kan het een waarschuwing zijn, van als je niet voorzichtig bent, dan word ik kwaad en dan zwaait er wat! Begrepen? Of kapiert zoals de Duitser het zegt? 

Dit laatste effe uitleggen. Dit woord heb ik ooit geleerd van mijn leraar duits op de middelbare school. Na zijn uitleg vroeg hij dan aan de klas of wij het begrepen hadden. Kapiert? Maar als je praat met een Duitser of Duitse dan hoor je ze dit woord bijna nooit zeggen. Het is dan meer van "of je einverstanden "bent😐. Dus als het een keer past (dat moet je wel zeker weten want anders sta je voor L), dan geeft dat wel aan dat je een aardig woordje Duits spreekt. 

Maar deze waarschuwing kan natuurlijk ook goed bedoelt zijn! Pas op (voor het afstapje) , kijk goed uit, voorzichtig doen dus, anders loop je een kwetsuur op of nog erger!😑. Hoe dan ook, spreek het met passie en klemtoon uit, dan is er in ieder geval die aandacht van de ander. Zo zie je maar dat taal en daarbij je expressie alles duidelijk maakt! Een woord of gezegde kan dus vaak meerdere bedoelingen hebben. De intonatie speelt daarbij een belangrijke rol. 

Zo zie je maar, heel veel misverstanden, ongenoegens, ruzie en nog erger zijn ontstaan door verkeerd begrepen woorden of uitspraken.

Doe voorzichtig of zeg het met tact! Het toeval wil terwijl ik met deze blog bezig ben, dat ik een besteld pakketje binnen kreeg waarop met vette letters stond Handle with care stond! Echt waar! En laat dit nou ook het nummer zijn waar ik spontaan aan dacht😅! Het komt van een samengestelde Brits/Amerikaanse groep The Travelling Wilburys. Deze groep bestond uit niet zo maar wat muzikanten hoor😐! Nee luister effe, Bob Dylan, George Harrison, Jeff Lynne, Roy Orbison en Tom Petty, niet zo maar de eerste de beste dus😛! Het nummer is uit 1988.






The Traveling Wilburys - Handle With Care (Official Video) - YouTube Music - Bing video


Reacties

  1. Lekker bij elkaar geraapt stelletje.. Leuk nummer (vaag bekend) Doe voorzichtig, pas op, kijk uit.👍☘👀 Late reactie. Zijn net terug van een weekendje samen met de Camper. 🏕RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verhaal! Ik kende deze groep nog helemaal niet in deze samenstelling. MB

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk info. Kende het nummer wel, maar de groep niet echt. Daar scoor ik mee bij mijn muziekvrienden om te weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk verhaal. Doe voorzichtig, pas op, kijk uit! De bekende kreten ... en dan hoor je een ander zeggen, dat weet ik wel dat hoef je niet te zeggen🙄. Maar je bedoelt het dan goed te doen 🤭

    Leuk zo'n samengestelde band met hun mooie stemmen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb het nummer vaker gehoord Wist niet dat er bekende artiesten in zitten Weer wat geleerd Doe voorzichtig dat hoor je van jongs af aan en blijt een levenlang actueel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zowel de groep als het nummer zijn mij onbekend maar een mooi lied! IBT

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!