Het zoeken naar de oplossing!

 Of oplossingen wellicht, want er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, toch?

Hoe blij kan je zijn als je ergens een oplossing voor hebt. Kan voor een klein of voor een groter probleem zijn. Je schreeuwt het dan uit van geluk ala Archimedes die dat deed met zijn kreet "Eureka"! Ik heb het gevonden!

Je kan natuurlijk zelf ergens alleen een oplossing voor zoeken. Als je die vindt geeft dat een gevoel van overwinning😆! Zeker na slapeloze nachten en kwaad zijn op je zelf en dan de oplossing hebben! Komt tijd komt raad! Of zoekt en Gij zult vinden om er maar even een bijbelse tekst bij te halen😐

Maar als het zoeken naar die oplossing een kwelling wordt, geneer je dan niet om bij een ander te raden te gaan. Misschien heeft hij of zij zo'n zelfde probleem gehad. Soms is dat juist beter, geeft weer nieuwe inzichten. Bij de recherche is dat heel gebruikelijk. Een ander er naar laten kijken om de zogenaamde tunnelvisie te voorkomen. Je blind staren op een richting of een oplossingsmogelijkheid en daardoor weg blijven van de ultieme oplossing, dat probeer je daarmee te voorkomen!

En natuurlijk geldt ook dat je niet het bekende wiel opnieuw moet proberen uit te vinden!

Soms kan ook een denkgroep je helpen naar een oplossing of je gooit het in de community zoals dat heet in IT termen. Maar soms kan ook gewoon de vraag stellen op Google verrassende resultaten geven!

Ik moest denken aan het nummer (there are) More ways than one van Peter Frampton. Die kun je rustig plaatsen op de lijst van beste gitaristen aller tijde! Hij maakte furore met zijn bands Humble Pie en ook The Herd.  Die waren met name eind jaren '60 en begin jaren '70 actief. Van zijn laatste groep heb ik ooit eens het singletje (ik was ook nog single) From the Underworld gekocht. Dit nummer staat op zijn album Shine on en ook op het live album Frampton comes alive.

Er zijn altijd meerdere oplossingen, links om of rechts om!

Peter Frampton - More Ways Than One - YouTube



Reacties

  1. Een heel leuk verhaal, met heerlijke muziek! WdK

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig hoe je een tekst of gesprek bijna aan een kunt rijgen met uitdrukkingen, gezegdes en spreekwoorden 😃 Ik tel er zeven.
    Het nummer was mij ‘geheel onbekend’ maar ‘de moeite waard’😉 en Loesje doet het altijd goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelfs op mijn vakantie adres heb ik je blog gelezen. Is een leuke blog. Inderdaad veel gezegdes en spreekwoorden, daar hou ik van! RvS

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een mooi beschreven blog, zoals iedere week! En natuurlijk lekker muziekje erbij. Ik heb weer genoten! Tot volgende week🌞

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie spreuk van Loesje Het klopt dat je soms er een nachtje over moet slapen of het in de groep gooien Muziek klinkt goed bij dit minder bekende nummer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk die spreuk van Loesje! Het lied galmt hier al door de kamer, echte rock! Leuk verhaal erbij!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!