Luddevedu!

 He wat is dat voor wartaal Ruud, wat je daar nu uitslaat? Heb je een paar sterke biertjes achterover geslagen? Of zit je nu te vloeken?

HaHa, nee hoor, dat staat voor liefdesverdriet! Oh, hmm, heb je daar last van dan? Nee hoor absoluut niet gelukkig😐! Maar andere mensen wel.

In het leven kan je soms veel verdriet hebben. De een wat meer dan de ander. Jong of oud dat maakt niet uit. Verdriet hoort helaas ook bij het leven! De redenen om verdriet te hebben zijn verschillend.

Maar liefdesverdriet dat hakt er in hoor! Maar nogmaals......ik heb het nooit meegemaakt! Marijke is nog steeds bij mij, wat op zich al een prestatie van formaat is van haar😅!

Luddevedu kan zijn omdat je je geliefde verliest door tragische omstandigheden! Maar soms natuurlijk ook door de mededeling van je partner "ik maak het uit" of "ik heb een ander" of "ik hou niet meer van je"

Het gevoel van afgedankt te worden, aan de kant geschoven te worden, ja dat zal zeker pijn doen en voelt wellicht als een vernedering. Geen mens vindt dat prettig.

Maar soms heeft iemand spijt van zijn of haar actie om jou aan de kant te zetten! De Engelse pop groep met vele hits The Animals, hebben daar een mooi liedje over gemaakt Bring it on home (to me)

Een nummer uit 1965 al weer dat werd gezongen door Eric Burden. De toetsenist Alan Price schreef vele van hun hits, edoch dit nummer nu juist niet. Dat deed Sam Cooke in 1962. Bring your sweet lovin' bring it on home to me, zegt alles over iemand die hoopt dat de relatie weer wordt hersteld. De deur staat altijd open zou je kunnen zeggen!

The Animals - Bring It On Home To Me (clip, 1965) ♫♥ - Bing video



Reacties

  1. Mooi nummer. Ook een van mijn favorieten. Dut weekend was ik gastvrij op het "Volkoren " festival in Middelburg. Op mijn locaties (2) zijn 12 koren langs gekomen. Bijzonder hoeveel Koren en ensembles over "verloren " Liefde gaan. Ik zelf ben ook al 46 jaar gelukkig"getrouwd. RR-49🙈🙉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi nummer! En leuk geschreven zoals bijna elke week inmiddels. Leuk om te lezen! Groet MB

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, een geliefd tema in de muziek.
    The Animals: groots!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer een leuke blog en leuk omschreven en met een mooi nummer erbij.👌

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een geliefd thema om nummers over te schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The Animals wat hebben ze goede muziek gemaakt Wist niet dar Eric Burden de lead zanger was

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!