Waar moeten we er uit?

 Dat is niet een vraag die je stelt als je ergens op visite bent, tenzij ze wonen in een kasteel van een huis😅

Maar als je bent in een museum, groot warenhuis, schouwburg, stadion, tunnel enz. grote gebouwen dus, ja dan kan die uitgang soms een zoekplaatje zijn. Maar dat mag het wettelijk beslist niet zijn! 

Net als dat je tegenwoordig ook verplicht rookmelders moet hebben, hoe klein je huis ook is (heeft iedereen ze ook? De verzekering kan moeilijk doen als je ze niet hebt en er gebeurd iets!).

Hoe vaak hoor en lees je niet dat gebouwen in de brand vliegen. Dat kan in oorlog situaties zijn door bom inslagen, maar vaak kan er ook een andere oorzaak zijn. Dan moet je het gebouw snel uitkunnen, als het al niet te laat is😒!

Ik zelf heb geen last van claustrofobie, al breekt het zweet mij toch wel vaak uit, wanneer ik in die grote warenhuizen een verplichte looproute moet volgen! Commercieel gezien wel begrijpelijk.

Maar als ik in een voor mij onbekend gebouw ben, dan is wel het eerste waar ik op let dat groene bordje met dat vluchtende mannetje en het woordje "exit"! Bij sommige gebouwen staat er wel eens "betreden of toegang voor eigen risico". Lekkerrrrrrrrrrr!

Het lopen in die warenhuizen is voor mij sowieso al geen uitje, maar je moet soms wel eens wat kopen en daarom met je vrouw mee😏. Gek genoeg heb ik geen "last" van grote gebouwen als dat een concertzaal of een stadion betreft. Maar dan heb ik al wel snel gezien, waar ik er uit moet en dat is niet altijd daar waar je binnen gekomen bent!

Door mijn bezoek de laatste tijd aan wat grotere gebouwen, kwam ik op het idee om hier een blog van te maken. Ook een advies gelijk aan jullie allemaal, kijk even vooraf waar je er uit moet! Zonder iemand bang te maken natuurlijk.

Onlangs zijn er verbeteringen aangebracht in een van de tunnels van het eiland waarop ik woon. Dan kijk ik bij de eerste rit er door heen, wat er dan veranderd is en waar dan die nooduitgang is!

Nooduitgang dus en daar heeft Het Goede Doel een heel mooi nummer over gemaakt. Ja mooie nummers, laat dat maar over aan Henk (Temming) en Henk (Westbroek)☝

Geniet er van en kijk nog even rond en vraag het anders "Waar is hier de nooduitgang"!


Nooduitgang - Bing video

Reacties

  1. Goede tip. Leuk nummer. Niets aan toe te voegen. Mooie dag en geniet van het mooie weer. Goed smeren en drinken. 🙏💥🍶

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is zeker een goede maar ook een belangrijke tip, zodra je ergens binnenkomt. Ik vergeet het ook weleens. Leuk nummer, heel toepasselijk. Fijne, zonnige 😎 week en een tip: smeer je goed in en veel drinken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben deze week maar één uitgang en dan moeten we er ook om denken om een pasje mee te nemen om weer binnen te komen.
    S. luistert nu het nummer😃

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed verhaal en het klopt helemaal Altijd eerst kijken waar is de nooduitgang Heb net de live versie geluisterd Als een band iets goed live kan spelen dan is de boodschap nog krachtiger
    I

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Altijd goed om naar de nooduitgang te kijken. In een hotel doe ik dat altijd. Het was weer een mooie blog met toepasselijke muziek! WdK

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!